І зараз, і завжди залишиться книга

Умберто Еко

Сильна жінка – Українка!

21 липня 2022 року  у бібліотеці Тернопільського національного медичного університету  ім. І. Я. Горбачевського відбулася презентація  нової книжки тернопільської письменниці, викладачки кафедри медичної інформатики ТНМУ Олександри Кучвари «Сильна жінка – Українка».

***

Технічна освіта – не перепона для творчості! Такої думки дотримується тернополянка Олександра Кучвара. За освітою жінка – інженер, а ось за покликанням душі – справжня поетеса.

За п'ять останніх років з-під пера пані Олександри вийшли дві збірки, які вона вважає лише початком своєї творчості. З нами ділиться, кожна книга – особлива, адже написала у різних літературних жанрах та містить важливі моменти її життя.

– Для мене творчість – більше як хобі, ніж робота. Я все життя була пов’язана з технічними професіями, та й зараз викладаю в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського. Не пам’ятаю, щоб у родині батько чи мати колись писали вірші. Родина у нас не творча, як то кажуть, – каже Олександра Кучвара.

Поштовхом стала хвороба

Поштовхом для написання першої збірки віршів під назвою «Ніжність кульбабки» стала хвороба. Вже тоді, виходячи з онкологічного диспансеру, тернополянка вирішила додати у своє життя чогось нового.

– Ці походи до лікарів стали переломним моментом. Я пам’ятаю, як ходила і думала, чого ще не зробила у цьому житті, чому б хотіла присвятити себе, окрім роботи та родини. І ось так вирішила спробувати писати, як бачимо все вийшло. Протягом п'яти років я писала вірші щодня. Та і зараз не закидаю своє хобі, – розповідає пані Олександра.

А вже днями у світ побачила друга книга під назвою «Сильна жінка – українка». В основу книги покладені реальні історії з життя прабабусі, бабусі, матері та самої Олександри. Поетеса ділиться, на дослідження витратила приблизно сім років та оббила пороги не одного архіву.

– У мене був такий задум – написати про історію свого роду і показати саме українських жінок. Мені дуже хочеться, аби мої діти, внуки, правнуки знали свій рід, пишались з ним і завжди пам’ятали про своїх жінок. Так як в архівах були сухі факти, то мені довелось шукати людей, які можливо працювали або просто були знайомі з моїми рідними. Скажу, що то було складно, адже не кожен хоче згадувати минуле. Але саме ці згадки додали книзі жвавості, – продовжує вона.

Дослідила свій рід

За майже сім років плідної роботи Олександрі Кучварі вдалось дослідити життя жінок свого роду від Австро-Угорщини і до становлення незалежної України. Сьогодення тернополянка вирішила не зачіпати, адже вважає, що воно заслуговує окремої книги.

– Я намагалася показати життя наших жінок під час тяжких подій, таких як: війни, колективізація колгоспів, визвольні рухи і таке інше. До того ж, мої батьки працювали у колгоспах, і я трохи навіть пам’ятаю ті часи. Вони теж віддзеркалились на моєму дитинстві. А моя мати була значущою особою як в Тернопільській області, так і всій Україні. Її знали, тож писала лише правду, яку важливо знати, – запевняє пані Олександра.

21 липня у читальній залі бібліотеки ТНМУ відбулася презентація книга під назвою «Сильна жінка – українка». Більше того, захід був благодійний, адже частину коштів, отриманих від продажу книжок, відправили на допомогу Збройним силам України.

– Зараз такі тяжкі часи для нашої України, і ми маємо допомагати воїнам, які щоденно нас захищають. Одразу після продажу книжок я віддала своєму зятю п’ять тисяч гривень. Вони додали їх до вже зібраної суми і купили для наших хлопців коптер. Навіть не очікувала, що все так швидко вийде. Але дуже рада, що ми допомогли, – каже Олександра Кучвара.

Усього надруковано 100 примірників книги «Сильна жінка – українка». Ознайомитись зі змістом книги можна у бібліотеці ТНМУ.

Поліна Дайнега

Джерело: https://te.20minut.ua/Podii/silna-zhinka--ukrayinka-oleksandra-kuchvara-doslidila-istoriyu-rodu-ta-11638147.html

Немає коментарів:

Дописати коментар